Alle ballen op Vancouver :-)

25 januari 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Lieve allemaal,

Het was even wikken en wegen: hoeveel geld en gedoe hebben we over voor een jaar Vancouver? Hoeveel risico is er dat het alsnog misloopt met de visa? Maar de belangrijkste vraag: hoe graag willen we dit eigenlijk? We hebben er even over geslapen, de emoties laten zakken en alle optie onderzocht.

We vonden een mooie mogelijkheid, waarbij we maar één reis hoeven te maken. In Miami, op drie uurtjes vliegen, zit namelijk zowel een gecertificeerd keuringsarts als een VAC (visa application center) waar we onze vingerafdrukken kunnen afgeven. Het plan: eerst laat Onno zich keuren en direct daarna kunnen we met het keuringsrapport de visumaanvraag indienen. Dan volgt als het goed is binnen 24 uur een uitnodiging om de biometrics af te geven, wat we dan de volgende dag doen bij het VAC. We werden enthousiast: we maken er gewoon een minivakantie Miami van! We hadden al een vlucht gevonden en een prachtig appartement. De keuringsarts reageerde op onze mail en liet weten dan we ons gewoon konden melden op het inloopspreekuur. Dat ging dus ook lukken! Nu het VAC nog. Volgens de website van de Canadese overheid hielden die ook dagelijks een inloopspreekuur. Maar hun eigen website leek te suggereren dat je toch een afspraak moest hebben... Maar even bellen dan. We kwamen in het langste keuzemenu ooit terecht, waar we steeds dieper in raakten maar niet de reden van ons telefoontje terugvonden... Helemaal terug naar het begin? Pfff. Op goed geluk maar iets anders gekozen en nu was het wachten, gelukkig onder het 'genot' van prachtige dwarsfluittonen. Tussendoor werd ons - hoe Amerikaans - steeds verzekerd dat men wist dat dit telefoontje voor ons zeker van levensbelang was en ze alles in het werk stelden om ons a.s.a.p. te woord te staan, alleen zou dat nog wel geruime tijd duren... Degene die uiteindelijk aan de lijn kwam stelde wel veel vragen maar bleek helaas geen antwoorden te kunnen verschaffen. Ook bleek het onzeker of we als buitenlanders überhaupt wel terecht konden bij een Amerikaans VAC..! Tijdens het wachten hadden we daarnaast de keuringsarts even gegoogeld. En we vonden een twijfelachtige beoordeling van 1.4 sterren uit 5 vanwege extreme wachttijden...

Hm. De Miami-route zag er nu toch wat minder mooi uit. Maar ondertussen waren we wel zover dat we wilden doorzetten! Dus alle ballen op Vancouver: toch helemaal naar Nederland voor de keuring en dan met de auto naar het dichtstbijzijnde VAC in Düsseldorf voor de vingerafdrukken. Na heel wat puzzelen met vluchten en diensten vonden we één mogelijkheid: 6-9 feb. Strakke planning, maar het moet precies lukken! Wel hebben we nu de bizarre situatie dat we mijn ouders kruisen, die de 8ste naar Bonaire vliegen om ons te bezoeken. Dan zitten wij zelf dus nog in NL, dus we geven ze vast de huissleutel mee ;-). Gelukkig zijn we precies op tijd terug voor Elias zijn eerste verjaardag op de 10e!

Nu fingers crossed dat alles volgens plan gaat..!

Tot slot nog heel veel dank voor alle lieve reacties en berichtjes! Genieten we erg van. We sturen vast liefde en zonnestralen naar de overkant!!

1. Jeannette:
    25 januari 2019
    Ongelofelijk maar...... de aanhouder wint. Dit gaat echt lukken.
    Liefs Jeannette
  2. Paolo:
    Good luck jullie!!! <3
  3. Wendy:
    CU in Weesp x
  4. Chaim:
    26 januari 2019
    Klasse dat jullie toch voor Vancouver kiezen! Heel mooi. Fijne vluchten gewenst en geniet van alle zon en avontuur!
  5. Nadia:
    28 januari 2019
    Ahhhh spannend!! Maar goed dat jullie er vol voor gaan en niet opgeven! It ain't over 'til it's over. En jullie zijn nu al zo dichtbij, dat het vast gaat lukken.

Dikke kus uit Amsterdam!
  6. Jacoline:
    5 februari 2019
    Succes met jullie vliegschema deze week! En tof dat jullie doorzetten!
  7. Saar:
    10 februari 2019
    En? Is het gelukt allemaal in NL en Duitsland? Wat een bizar verhaal. Wel weer typisch Anne en Omno: goed nadenken, wikken, wegen en ervoor gaan! 🙌🏻😘
  8. Cami:
    17 april 2019
    Bring alot of money with you or have access to when in Vancouver, I am from there and its gotten very expensive. Have your wits about you and be safe as well. Its a beautiful city that has a multi cultural diversity to it so enjoy...