Ja, we gaan!

29 mei 2020 - Vancouver, Canada

Na nog een aantal dagen onzekerheid kwam het verlossende telefoontje uit Bonaire: we mogen toch komen!

De reden van de onduidelijkheid was: de huidige tijdelijke radioloog, die wij komen aflossen, gaf opeens aan voor de lange termijn te willen blijven. Een ideale oplossing voor het ziekenhuis natuurlijk, dus wij begrepen ook wel dat ze dat niet graag afslaan. Aan de andere kant was er mondeling al een toezegging gedaan aan ons. Het duurde even voor er duidelijkheid kwam, maar het is nu heel netjes opgelost: de zittende radioloog blijft, maar gaat er eerst een paar maanden tussenuit. Iedereen blij!

De champagne kon nu dus echt open en inmiddels zijn ook de tickets geboekt. Het zijn drie losse etappes: Vancouver naar Toronto, dan door naar Amsterdam en vanuit daar naar Curaçao en Bonaire. Om de vlucht naar Curaçao te halen kunnen we ons één annulering permitteren, mits we dan op de eerstvolgende vlucht mee kunnen. Er zijn weinig vluchten maar het aantal annuleringen lijkt mee te vallen, dus het moet gaan lukken zo!

Hoewel de focus nu erg ligt op de volgende stap, proberen we toch ook een beetje in het hier en nu te zijn en te genieten van de tijd die we hier nog hebben. Afgelopen weekend hebben we ons laatste tripje gemaakt: een nachtje in een cottage in het bos in Squamish, op een uurtje rijden. Er zijn net op tijd een paar maatregelen versoepeld zodat we de dag - op afstand - met Canadese vrienden konden doorbrengen. Dat hadden we niet meer durven hopen en wat was het fijn. We hebben geklommen, aan het meer gezeten, vuur gemaakt, een flesje wijn gedeeld. Gepraat en gelachen, en genoten van het waanzinnige uitzicht op de nog steeds besneeuwde bergen.

Onno heeft op de valreep ook nog een keer kunnen honkbaltrainen deze week, want buiten sporten op afstand mag ook weer. Het voelt dubbel dat het net weer 'leuk' wordt nu we afscheid moeten nemen. Maar we vertrekken in elk geval met een goed gevoel en veel mooie herinneringen. Wat hebben we een mooie tijd gehad hier. En we hebben ook superveel zin om weer naar Bonaire te gaan!

De komende anderhalve week staat in het teken van spullen wegdoen, inpakken en bovenal zorgen dat niemand een snotneus oploopt...!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A&A:
    29 mei 2020
    Gefeliciteerd. Geweldig hè dat Bonaire alsnog door kan gaan! Super leuk voor jullie.
    Succes met de voorbereidingen en met de afsluiting van de Canadese periode.....Elias heeft er zin in, zo te zien! Alvast een heel goede reis gewenst. Liefs van ons.
  2. Erik:
    30 mei 2020
    Gaaf hoor klimmen in de natuur! Fijne reis back to Bonaire :)
  3. Wendy:
    30 mei 2020
    Yeah! Feest! X
  4. Mara:
    3 juni 2020
    Wat geweldig dat jullie Canada-tijd zo leuk was :-) Jaloer als ik de foto's zo zie...! Succes met de vervolgreis en groetjes uit Amsterdam.